Τέλος στο… όνειρο της επέκτασης του αγωγού φυσικού αερίου στην Καλαμάτα και τη Μεσσηνία μπαίνει,
αφού με βάση το νέο σχεδιασμό της ΔΕΠΑ για την περίοδο 2016-2025 η Πελοπόννησος δεν περιλαμβάνεται στις περιφέρειες όπου υπάρχει προοπτική να γίνουν κάποια περαιτέρω έργα. Έτσι η επέκταση φαίνεται πως θα σταματήσει στην υπόθεση σύνδεσης με τη Μεγαλόπολη.Σύμφωνα με το πρόγραμμα της ΔΕΠΑ, η περαιτέρω αναβάθμιση της εσωτερικής αγοράς θα γίνει με τρείς τρόπους:
• Επέκταση των δικτύων σε περιοχές που γειτνιάζουν με το κεντρικό σύστημα μεταφοράς του φυσικού αερίου.
• Μεταφορά, με βυτιοφόρα, συμπιεσμένου αερίου (CNG) σε πιο απομακρυσμένες περιοχές στις οποίες θα εγκατασταθούν συμπιεστές και θα αναπτυχθούν μικρά τοπικά δίκτυα, στο βαθμό βεβαίως που οι καταναλώσεις επιτρέπουν τέτοιες επενδύσεις.
• Με μεγαλύτερα έργα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) σε λιμάνια της χώρας, εγκατάστασης των σχετικών υποδομών και ανάπτυξη τοπικών δικτύων.
Η πρώτη φάση του σχεδιασμού, μάλιστα, για την περίοδο 2016-2025, αφορά τέσσερις περιφέρειες: Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Στερεά Ελλάδα – Εύβοια, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Ελλάδα.
Οι τρεις πρώτες είναι οι πιο «προχωρημένες» σε επίπεδο προετοιμασίας, αρχής γενομένης από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος. Στη Δυτική Ελλάδα πρόκειται να υπάρξει μεταφορά LNG, καθώς ήδη στην Πάτρα έχει υπάρξει παραχώρηση έκτασης μέσα στο λιμάνι.
Το μήκος των νέων δικτύων διανομής χαμηλής πίεσης και των γραμμών εξυπηρέτησης, που θα κατασκευαστούν έως το τέλος του 2021, εκτιμάται σε περίπου 1.300 χιλιόμετρα, τα οποία θα προστεθούν στα 450 χιλιόμετρα του ήδη υπάρχοντος δικτύου.
Στο πλαίσιο του δικτύου αυτού υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν εντός της επόμενης δεκαετίας συνολικά περίπου 160.000 συνδέσεις, ήτοι:
• 140.000 νέες οικιακές συνδέσεις
• 19.000 νέες εμπορικές συνδέσεις
• 350 νέες βιομηχανικές συνδέσεις
Όπως τονίζεται, τα αιτήματα που δέχεται η ΔΕΠΑ από μεμονωμένους Δήμους, πόλεις κ.λπ. που ζητούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο είναι πραγματικά εντυπωσιακό, αλλά προφανώς η επιχείρηση δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα γιατί ο σχεδιασμός της βασίζεται σε τεχνοοικονομικές παραμέτρους, δηλαδή στατιστικά δεδομένα των τελευταίων ετών, εκτίμηση προοπτικών, κοστολογίων και εμπορικών στοιχείων (κατανάλωση) των επιλεγμένων περιοχών, από τα οποία προκύπτει το κατά πόσον είναι βιώσιμη κάθε προτεινόμενη επέκταση.
Έτσι οι όποιες στοχεύσεις στην πλέον αναπτυσσόμενη πόλη της Πελοποννήσου που βρίσκεται μια ανάσα από τη Μεγαλόπολη για επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου φαίνεται ότι μπαίνουν στον «πάγο».