Εργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα, συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, τα οποία μάλιστα θα δημοπρατηθούν μέσα στο 2019, υποσχέθηκε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, στην ομιλία του στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Πελοποννήσου, στην Ολυμπία.
Χαρακτηριστικά για τα συγκεκριμένα έργα ο υπουργός είπε:
“Μέσα στο 2019 έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση δυο έργων συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων που συνδέουν τον άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Το ένα έργο είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός – Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο συνολικού μήκους 132 χιλιομέτρων. Η δημοπράτηση θα γίνει εντός του 2ου τριμήνου του 2019 καθότι είναι έτοιμο από πλευράς όλων των απαραίτητων οριστικών μελετών και αδειοδοτήσεων.
Το δεύτερο έργο αφορά την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Αλφειός – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Πύργος συνολικού μήκους 118 χιλιομέτρων. Η δημοπράτηση είναι πάλι στο 2ο εξάμηνο του 2019. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται οι οριστικές μελέτες”.
ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Να υπενθυμίσουμε ότι 3 χρόνια πριν, στις 13 Φεβρουαρίου 2016, είχε γίνει παρουσίαση της μελέτης αναβάθμισης και κανονικοποίησης της γραμμής στον Πύργο, στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, που οργανώθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα και την ΕΡΓΟΣΕ.
Στο ρεπορτάζ του Γιάννη Σινάπη από την εκδήλωση παρουσίασης, η “Ελευθερία της Δευτέρας” έγραφε μια ημέρα μετά:
«Μόνο το τμήμα Πάτρα – Πύργος και το κομμάτι Κατάκολο – Ολυμπία είναι μελετητικά ώριμα και έτοιμα για δημοπράτηση, όσον αφορά το έργο αναβάθμισης και κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Το τμήμα Πύργος – Καλαμάτα έχει φθάσει στο στάδιο έγκρισης των περιβαλλοντικών μελετών, αλλά είναι άγνωστο πότε και πώς θα ολοκληρωθούν οι μελέτες. Και για τα πρώτα τμήματα η υλοποίηση του έργου είναι αβέβαιη και αμφίβολη, καθώς δεν υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση και αναζητείται.
Αυτό είναι το συμπέρασμα από τη χθεσινή παρουσίαση της μελέτης αναβάθμισης και κανονικοποίησης της γραμμής στον Πύργο, στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, που οργανώθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα και την ΕΡΓΟΣΕ.
Το συνολικό κόστος για την υλοποίηση του έργου υπολογίζεται στα 600 εκ. ευρώ. Ακόμα, επισημάνθηκε ότι η γραμμή στο τμήμα Ζευγολατιό – Καλαμάτα προτείνεται να είναι μικτού εύρους, κανονικού και μετρικού.
Ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, κλείνοντας την εκδήλωση, σημείωσε ότι θα πιέσουμε από κοινού (με την ΕΡΓΟΣΕ και την Περιφέρεια Πελοποννήσου – Π.Ε. Μεσσηνίας) για το Πύργος – Καλαμάτα και τόνισε πως το κρίσιμο θέμα είναι τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ποιος θα βάλει τα χρήματα, για την υλοποίηση του έργου: το ΕΣΠΑ ή το πακέτο Γιούνκερ, που θέλει τη συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα.
Η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη ζήτησε να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την αναβάθμιση της γραμμής και στο τμήμα Πύργος – Καλαμάτα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, που παρουσίασαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας και τα στελέχη της Γιώργος Κοτσακάς και Μιχάλης Αναστασάκης, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Αναλυτικά: Αθήνα – Πύργος 3 ώρες. Πάτρα – Πύργος σε 1 ώρα και 15 λεπτά. Πύργος – Καλαμάτα σε 1 ώρα και 35 λεπτά. Πάτρα – Ολυμπία σε 1,5 ώρα. Κατάκολο – Ολυμπία σε 35 λεπτά.
Οι κ. Κοτσακάς και Αναστασάκης ενημέρωσαν ότι η μελέτη αφορά την υφιστάμενη γραμμή, εκτός από τις παραλλαγές της χάραξης σε δύο σημεία, δυσμενείς περιοχές με γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά στα όρια της Μεσσηνίας: μεταξύ Καλού Νερού – Κοπανακίου και Σκάλας – Βαλύρας. Στο πρώτο από αυτά προβλέπονται σήραγγα 800 μέτρων, “κατ εντ κάβερ” 150 μέτρων και κοιλαδογέφυρα 260 μέτρων».
Πηγή: eleftheriaonline.gr