Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση και όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, οι αφετηρίες των σταθμών ΚΤΕΛ απομακρύνονται από την καρδιά της Αθήνας και το επιβατικό κοινό θα κάνει τις μετακινήσεις του συνδυαστικά.
Το πράσινο φως για τη συνεργασία μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής δίνει και επίσημα πλέον το υπουργείο Μεταφορών με την υπογραφή της απόφασης που προβλέπει το «μοίρασμα» των σταθμών αφετηρίας σε 5 σημεία και κατ’ επέκταση την αποσυμφόρηση από το κέντρο της Αθήνας σε άλλες περιοχές.
Παραμένει ακόμα άγνωστο το ακριβές αντίτιμο των εισιτηρίων που θα κληθούν να πληρώσουν οι επιβάτες, καθώς αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα να εκδοθεί η σχετική απόφαση. Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΜΕ στον Ελεύθερο Τύπο, το κόστος των εισιτηρίων θα είναι μικρότερο από τη σημερινή χρέωση που υπάρχει (για τα ΚΤΕΛ) στους πολίτες, κάτι που είναι αναμενόμενο δεδομένου ότι οι στάσεις μετακομίζουν και θα συνεχίσει να ισχύει η χιλιομετρική χρέωση.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση και όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, οι αφετηρίες των σταθμών ΚΤΕΛ απομακρύνονται από την καρδιά της Αθήνας και το επιβατικό κοινό θα κάνει τις μετακινήσεις του συνδυαστικά.
Αναλυτικότερα, θα υπάρχουν πέντε τομείς, με τον πρώτο να είναι ο «Τομέας Ραφήνας – Μαραθώνα», ο δεύτερος ο «Τομέας Μεσογείων», ο τρίτος ο «Βόρειος Τομέας», ο τέταρτος ο «Δυτικός Τομέας» και ο πέμπτος ο «Νότιος Τόμεας».
Ο πρώτος αναμένεται να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό από το σταθμό Νομισματοκοπείο (μπλε γραμμή μετρό) για τις περιοχές Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Γραμματικό, Κάτω Σούλι, Αγία Μαρίνα και Σχοινιάς. Προβλέπονται, σύμφωνα με τη θερινή περίοδο, καθημερινά 24 δρομολόγια από Αθήνα και άλλα τόσα τα Σαββατοκύριακα. Αντίστοιχα, προς Αθήνα θα πραγματοποιούνται τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα 24 δρομολόγια.
Ο δεύτερος τομέας πρόκειται να παραλαμβάνει τους επιβάτες από τους σταθμούς Νομισματοκοπείο (μπλε γραμμή μετρό) και Κορωπί (προαστιακός) μεταφέροντάς τους σε Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Ανάβυσσο, Παλαιά Φώκαια, Λαύριο, Βραυρώνα και Κακιά Θάλασσα. Τα δρομολόγια που θα πραγματοποιούνται τις καθημερινές από Αθήνα θα είναι 14 και τα Σαββατοκύριακα 11-12. Αντίστοιχα, προς Αθήνα θα υπάρχουν 13 δρομολόγια και τα Σαββατοκύριακα 10-11.
Ο Βόρειος Τομέας αφορά τις περιοχές: Αγιοι Απόστολοι, Σκάλα Ωρωπού, Καπανδρίτι – Βαρνάβας, Δήλεσι, Συκάμινο, Χαλκούτσι. Οι επιβάτες θα μετακινούνται στις συγκεκριμένες περιοχές είτε από το σταθμό Κηφισιά είτε με το σταθμό Κάτω Πατήσια (γραμμή 1). Πρόκειται να πραγματοποιούνται τις καθημερινές από Αθήνα 76 δρομολόγια και τα Σαββατοκύριακα 59-69 δρομολόγια. Με κατεύθυνση προς Αθήνα θα γίνονται 86 δρομολόγια τις καθημερινές, με περίπου 10 λιγότερα να υπολογίζονται για τα Σαββατοκύριακα.
Στο Δυτικό Τομέα, που η αφετηρία έχει οριστεί ο σταθμός Ελαιώνα (μπλε γραμμή μετρό), θα εξυπηρετούνται οι περιοχές Μέγαρα, Βίλια, Ερυθρές, Πάχη, Αλεποχώρι και Κινέτα, με τα δρομολόγια τις καθημερινές από Αθήνα να είναι 14-20 και 12-17 τα Σαββατοκύριακα. Προς Αθήνα θα γίνονται πάλι 14-20 δρομολόγια τις καθημερινές και 12-17 τα Σαββατοκύριακα.
Τέλος, στο Νότιο Τομέα θα εξυπηρετούνται οι πολίτες από το σταθμό Συγγρού (κόκκινη γραμμή μετρό) με προορισμό την Ανάβυσσο, την Παλαιά Φώκαια, το Σούνιο και το Λαύριο, με τα δρομολόγια τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα από Αθήνα να είναι 37 και προς Αθήνα 39.
Αναμένεται σε περίπου 3 μήνες ο σχεδιασμός του υπουργείου Μεταφορών να τεθεί σε εφαρμογή.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου