Οι τοπικές ενώσεις των καθηγητών (ΕΛΜΕ) αποφάσισαν σε ποσοστό, που έφτασε το 90% , να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας, με απεργίες, συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα και ενημερώσεις των γονέων και μαθητών
Με εικοσιτετράωρη απεργία, στις 12 του μήνα ξεκινούν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , την αντίδρασή τους στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, για τις αλλαγές στο λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα . Οι τοπικές ενώσεις των καθηγητών (ΕΛΜΕ) αποφάσισαν σε ποσοστό, που έφτασε το 90% , να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας, με απεργίες, συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα και ενημερώσεις των γονέων και μαθητών. Το Δ.Σ της ΟΛΜΕθα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ (Ομοσπονδία γονέων) για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων, ενώ με ανοιχτή επιστολή θα ενημερώσει τις οικογένειες σχετικά με τα σημεία αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου στο νέο σύστημα εισαγωγής.
Οι εκπαιδευτικοί στη συνάντηση, που είχαν με τον υπουργό, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους και είχαν υπογραμμίσει ότι αν το υπουργείο επιμείνει στις θέσεις τους, θα είναι μονόδρομος οι κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα. Οι βασικές αντιρρήσεις των εκπαιδευτικών όσο αφορά το νέο σχέδιο νόμου εστιάζονται στα εξής σημεία:
- Mε τις αλλαγές που προωθούνται υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά. Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών. Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
- Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.