Σε μια σοβαρή καταγγελία προχώρησε ο Νομαρχιακός Σύλλογος ΑμεΑ του νομούΚαβάλας. Σύμφωνα με την καταγγελία, υπάλληλος υπηρεσίας προέτρεψε κωφό άτομο που μετέβη σε δημόσια υπηρεσία για να εξυπηρετηθεί να κλείσει τηλεφωνικά ραντεβού.
Δείτε τι αναφέρει ο σύλλογος σε ανοικτή επιστολή του προς τον αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καβάλας, κύριο Κωνσταντίνο Αντωνιάδη.
«Ο Νομαρχιακός Σύλλογος ΑμεΑ ν. Καβάλας με την παρούσα επιστολή εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια του για την μη εξυπηρέτηση κωφού μέλους του κατά προτεραιότητα όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία λόγω των συνεχιζόμενων μέτρων που εφαρμόζουν κάποιες υπηρεσίες του δημοσίου, όπως η διεύθυνση συγκοινωνιών ΠΕ Καβάλας.
Το πρωί της Δευτέρας 22/6/2020, κωφό μέλος μας, επισκέφτηκε την συγκεκριμένη υπηρεσία προκειμένου να εκδώσει πινακίδες για το όχημα του. Ο υπάλληλος της υπηρεσίας του απαγόρευσε να εισέλθει και του είπε να κλείσει τηλεφωνικό ραντεβού σε ένα τηλεφωνικό νούμερο, αδιαφορώντας για το ότι ο πολίτης είναι κωφός.
Αμέσως μετά επισκέφθηκε τα γραφεία του συλλόγου μας και ζήτησε την δική μας διαμεσολάβηση για να επιλυθεί το πρόβλημα που είχε προκύψει. Οι προσπάθειες που καταβάλαμε στην διάρκεια του πρωινού και για 1,5 ώρα δυστυχώς απέβησαν άκαρπες.
Έπειτα από επικοινωνία που είχαμε με την γραμματεία του Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Καβάλας κου Αντωνιάδη, καταφέραμε επιτέλους να μιλήσουμε με τον προϊστάμενο Διεύθυνσης Συγκοινωνιών όπου μας εξήγησε ότι λόγω των καθυστερημένων ραντεβού ΔΕΝ γίνεται να δοθεί προτεραιότητα και ότι θα έπρεπε να κλείσει ραντεβού στο τηλέφωνο 2513503497 αλλά η γραμμή βούιζε συνεχώς καθ΄ολη την διάρκεια του πρωινού.
Εκ των υστέρων ενημερωθήκαμε ότι το τηλέφωνο των ραντεβού λειτουργεί από τις 8 εως 9 το πρωί.
Θεωρούμε απαράδεκτες τέτοιου είδους συμπεριφορές σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πάσης φύσεως αναπηρίες και θα έπρεπε να τηρείται απαρέγκλιτα η προτεραιότητα χωρίς αμφισβήτηση στοχοποίηση και στιγματισμό.
Καλούμε όλους τους αρμοδίους να εξασφαλίσουν το δικαίωμα των ΑμεΑ την άμεση εξυπηρέτηση τους στις δημόσιες υπηρεσίες και να μην μας αναγκάζουν να προβαίνουμε σε καταγγελίες για να επιτευχτεί το αυτονόητο».
Το σχόλιο της Δόμνας Μιχαηλίδου για την καταγγελία
Αναφερόμενη στην καταγγελία αυτή η υφυπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου, μιλώντας στον ΑΝΤ1, τόνισε ότι μέσω του Εθνικού Κέντρου Κωφών λειτουργεί ειδική υπηρεσία, με βιντεοκλήση και χειλαναγνώστη, ο οποίος έρχεται σε επαφή με τους κωφούς που καλούν την υπηρεσία, ενημερώνεται για την επαφή που θέλουν να κάνουν με δημόσια υπηρεσία και τηλεφωνεί ο υπάλληλος σε όποια υπηρεσία πρέπει για να κλείσει το ραντεβού.