Υβριδικό σύστημα διοδίων θα ξεκινήσει σύντομα να εφαρμόζεται από την Ολυμπία Οδό.
Πρόκειται για ένα σύστημα δικαιότερης χρέωσης που αποτελούσε ζητούμενο για τους χρήστες, συχνούς και μη, του αυτοκινητόδρομου.
Το υβριδικό σύστημα διοδίων υλοποιείται από την ΙΒΙ Group και θα μπορούν να το χρησιμοποιούν οι κάτοχοι ηλεκτρονικών πομποδεκτών της Ολυμπίας. Με τον πομποδέκτη ο οδηγός θα χρεώνεται στο σταθμό διοδίων το ποσό που αναλογεί στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας για την απόσταση που διανύει.
Οταν θα βγαίνει από τον κόμβο που επιλέγει, θα υπολογίζονται και θα αφαιρούνται τα χιλιόμετρα που δεν διένυσε ο χρήστης μέχρι τον επόμενο σταθμό διοδίων. Η διαφορά δεν θα επιστρέφεται στο χρήστη σε «χρήματα στο χέρι», αλλά θα πιστώνεται στο λογαριασμό κατόχου του πομποδέκτη.
Την επικείμενη έναρξη του υβριδικού συστήματος διοδίων είχε προαναγγείλει ο Παναγιώτης Παπανικόλας, επικεφαλής της Vinci και της Ολυμπίας Οδού, μιλώντας πρόσφατα στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο της «Π» και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ως παράδειγμα είχε αναφέρει τη μετακίνηση ενός χρήστη από τα Καλάβρυτα προς το Αίγιο.
Ο οδηγός πληρώνει σήμερα 3,3 ευρώ στον σταθμό του Ελαιώνα. Με το υβριδικό θα πληρώνει 0,90 λεπτά, απολαμβάνοντας ασφάλεια και οικονομία χρόνου ενώ δεν θα επιβαρύνεται το δευτερεύον οδικό δίκτυο. Το υβριδικό σύστημα της Ολυμπίας Οδού βασίζεται στη χιλιομετρική χρέωση με χρεοπίστωση, θα γίνεται αποκλειστικά μέσω πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ-pass, με 26 σημεία επιστροφής χρημάτων και θα είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που το προσφέρει.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ
Την αποπληρωμή των «δωρεάν» διελεύσεων των Ι.Χ. και δικύκλων από τα διόδια τις δύο Κυριακές των δημοτικών εκλογών και των ευρωεκλογών (26 Μαΐου και 2 Ιουνίου) και για το Σαββατοκύριακο των εθνικών εκλογών (6-8 Ιουλίου) ξεκίνησε το υπουργείο Υποδομών.
Η αρχή έγινε από τη «Νέα Οδό» (1,24 εκατ. ευρώ), η οποία διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα της ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια, και την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (714.000 ευρώ), που διαχειρίζεται το τμήμα της ΠΑΘΕ από Ράχες έως Κλειδί. Περιμένουν για να πάρουν σειρά και οι υπόλοιποι παραχωρησιούχοι.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) έχει να λαμβάνει 1,54 εκατ. ευρώ και η «Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου» 1,07 εκατ. ευρώ. Ο υπολογισμός δεν έγινε αυθαίρετα, αλλά από τη Hellastron, τον κοινό φορέα όλων των εταιρειών με διόδια, καθώς οι διελεύσεις καταγράφονται.
Πηγή: Εφ. Πελοπόννησος