Μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις για την επιστρεπτέα προκαταβολή 6 μέσω της οποίας θα διατεθούν ενισχύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Αυτό προβλέπει η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης που ανοίγει τον δρόμο για την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ μέσω της οποίας θα υποβληθούν οι αιτήσεις. Το ποσό της ενίσχυσης θα κυμαίνεται απο 500 ευρώ έως και 50.000 ευρώ ανά περίπτωση
Ποιοι είναι δικαιούχοι
Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση δικαιούχοι της Επιστρεπτέας Προκαταβολής Νο6 που μπορούν να υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος στη διαδικτυακή ηλεκτρονική πλατφόρμα, με τίτλο «myBusinessSupport» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είναι οι εξής επιχειρήσεις που έχουν πληγεί οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19:
α) Οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) και οι Οργανισμοί Λιμένων.
β) Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ).
Εξαίρεση είναι οι επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Ιανουαρίου 2021, όσες είναι σε αδράνεια από την 1η Ιουλίου του 2019 και μετά, και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα.
Μη επιλέξιμες είναι και επιχειρήσεις που δεν είναι υπόχρεες σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων, αλλά και επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.
Κριτήριο είναι επίσης οι επιχειρήσεις της προηγούμενης να μην ήταν προβληματικές να μην υπάγονται σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.
Τα στοιχεία που πρέπει να υποβληθούν
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα εξής στοιχεία για τους μήνες Ιανουάριο έως και Δεκέμβριο 2020, καθώς και τον Ιανουάριο 2021:
α) Επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, συμπληρώνουν τον κύκλο εργασιών ΦΠΑ διακριτά για κάθε μήνα.
β) Επιχειρήσεις μη υποκείμενες σε ΦΠΑ, απαλλασσόμενες και ειδικών καθεστώτων ΦΠΑ, συμπληρώνουν: τα ακαθάριστα έσοδα διακριτά για κάθε μήνα, το σύνολο των ακαθαρίστων εσόδων του φορολογικού έτους 2019 και το σύνολο των εξόδων του φορολογικού έτους 2019.