Επτά στους δέκα χρήστες Internet στην Ελλάδα έκαναν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα ή εφαρμογές το 2022, στοιχείο που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας με τα σχετικά ποσοστά μάλιστα να αυξάνονται, παρά το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν χωρίς περιοριστικά μέτρα για την πανδημία. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα χρησιμοποιούν πλέον ευρέως τα ηλεκτρονικά καταστήματα τόσο για την αγορά αγαθών, όπως είναι τα ρούχα, όσο και υπηρεσιών, από έτοιμα γεύματα έως ενοικίαση καταλύματος, αλλά και κλήση ταξί, στοιχείο που σχετίζεται με την εξοικονόμηση χρόνου, αλλά και με την ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωση πλέον τόσο με τις εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα όσο και με τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Καθοριστικό ρόλο επίσης στη διατήρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ανοδική τροχιά διαδραματίζει η ευκολότερη σύγκριση τιμών και προϊόντων, ειδικά σε περίοδο πληθωριστικών πιέσεων, καθώς και η ύπαρξη αξιολογήσεων από άλλους χρήστες – αγοραστές που συνοδεύουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Eurostat, το 69,84% των χρηστών Internet στην Ελλάδα έκανε αγορές από το Διαδίκτυο το 2022, έναντι 68,52% το 2021 και 58,93% το 2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το 2019 τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν κάτω από 50%, ενώ δέκα χρόνια πριν, το 2012 το ποσοστό των χρηστών Internet που έκαναν αγορές από το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν μόλις 36,13%. Μια σημαντική αύξηση καταγράφηκε για πρώτη φορά το 2015 (46,62%), εξέλιξη που σχετίζεται με την επιβολή των capital controls, ενώ στη συνέχεια υπήρξε σχετική αποκλιμάκωση των αγορών από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Από το 2018 καταγράφηκε εκ νέου αύξηση για να υπάρξει η «έκρηξη» με αφορμή την πανδημία το 2020, που επί πολλούς μήνες κατέστησαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα τη μοναδική επιλογή για αγορές.
Τα είδη ένδυσης και υπόδησης, συμπεριλαμβανομένων βεβαίως της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, κατέχουν τα πρωτεία στις ηλεκτρονικές αγορές, με το 32,49% να έχει προβεί σε σχετικές παραγγελίες, ενώ ένας στους πέντε παραγγέλνει φαγητό μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων και εφαρμογών. Ο αθλητικός εξοπλισμός (15,24%) είναι ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών, όπως επίσης και η αγορά καλλυντικών και ειδών ομορφιάς και ευεξίας (14,29%). Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι σημαντικό για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς είναι το ποσοστό της αγοράς υπηρεσιών μεταφοράς (π.χ. ταξί) μέσω Διαδικτύου (12,79%).