Από το γιαούρτι φαίνεται ότι ξεκινάει ένας νέος «πόλεμος τιμών» μεταξύ των γαλακτοβιομηχανιών, «πόλεμος» που εντάσσεται κυρίως στην προσπάθεια των εταιρειών να περιορίσουν τις απώλειες που είχαν προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» (Ολυμπος) και η Κρι Κρι ανακοίνωσαν μειώσεις τιμών και προσφορές στα γιαούρτια, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται εάν θα ακολουθήσουν και οι άλλοι παίκτες.
Η αγορά γιαουρτιού σημείωσε απώλειες της τάξης του 6% σε όγκο πωλήσεων το 2022, με τον τζίρο την ίδια ώρα να αυξάνεται κατά 5,2%, αύξηση που οφείλεται καθαρά στις ανατιμήσεις. Αυτή δεν ήταν η μόνη αλλαγή στην αγορά γιαουρτιού. Το κύμα ακρίβειας ενίσχυσε τις πωλήσεις των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, με συνέπεια πλέον να έχουν το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (σε όγκο), ενώ το 2021 βρίσκονταν στην τρίτη θέση, με τις μεγαλύτερες απώλειες σε μερίδιο αγοράς να έχει η ΦΑΓΕ, η οποία πάντως διατηρεί την πρώτη θέση.
Μειωμένες πωλήσεις
Συνολικά ο κλάδος των γαλακτοκομικών, όπου οι αυξήσεις των τιμών σε ετήσια βάση ξεπέρασαν το 20%, κατέγραψε σημαντικές απώλειες σε όγκο πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες, με πλέον σημαντικές, εκτός από το γιαούρτι, τη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 6,4% στο γάλα και κατά 8,8% στη φέτα.
Χθες λοιπόν η Κρι Κρι ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε προωθητικές ενέργειες συνολικού ύψους 3 εκατ. ευρώ, οι οποίες σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας κ. Παναγιώτη Τσινάβο, ο οποίος μίλησε στην «Κ», θα διαρκέσουν έως το τέλος του έτους. Αυτές οι προσφορές οι οποίες θα είναι υπό μορφήν εκπτώσεων και όχι τύπου 2+1 θα έχουν ως αποτέλεσμα ο καταναλωτής να πληρώνει το προϊόν 5%-10% φθηνότερα. Επιπλέον, από τις 10 Απριλίου η εταιρεία προχωρεί σε μειώσεις τιμών κατά 10% στο φρέσκο αγελαδινό γάλα και στο παραδοσιακό αγελαδινό γιαούρτι. Σύμφωνα, δε, με τον κ. Τσινάβο, εάν συνεχισθεί η μείωση του ενεργειακού κόστους, της τιμής του γάλακτος και των ζωοτροφών, η εταιρεία δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε νέες μειώσεις τιμών από τον Σεπτέμβριο. Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι οι μειώσεις στους τιμοκαταλόγους –και όχι οι προσφορές– αφορούν τα λιγότερο δημοφιλή προϊόντα της Κρι Κρι, όπως είναι το παραδοσιακό γιαούρτι και το φρέσκο γάλα, με το τελευταίο μάλιστα να πωλείται μόνο στη Βόρεια Ελλάδα. Στο στραγγιστό γιαούρτι και στα παιδικά γιαούρτια, που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Κρι Κρι, θα υπάρξουν μόνο έμμεσες μειώσεις τιμών μέσω προσφορών.