Διαφάνεια στις τιμές μέσω περιορισμού των πλασματικών εκπτώσεων, αλλά και χαμηλότερες τιμές σε βασικά είδη –απορρυπαντικά, καθαριστικά, καλλυντικά, αλλά και είδη για τη φροντίδα των βρεφών–, όπου η Ελλάδα εμφανίζεται να είναι από τις πλέον ακριβές χώρες στην Ευρώπη, είναι οι δύο βασικοί στόχοι των τεσσάρων νέων μέτρων για την καταπολέμηση της ακρίβειας που ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση.
Ανεξαρτήτως του βαθμού επίπτωσης που θα έχουν τα μέτρα αυτά στις τιμές, το βέβαιο είναι ότι –σε αντίθεση με άλλες πρωτοβουλίες που είχαν ληφθεί έως τώρα κατά την τελευταία αυτή πληθωριστική κρίση– για πρώτη φορά επιχειρείται παρέμβαση στη δομή της λειτουργίας της αγοράς. Παρέμβαση που μπορεί να αποδειχθεί ότι έχει μεγαλύτερο σε ένταση και διάρκεια αποτέλεσμα. Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης που θα περιλαμβάνει τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν χθες, με στόχο το αργότερο εντός Μαρτίου να έχουν εφαρμοστεί. «Ο,τι είναι καλό για τον καταναλωτή και αυξάνει την αγοραστική του δύναμη είναι καλό και για τα σούπερ μάρκετ, διότι αυξάνει τη ζήτηση», υποστήριξε, μιλώντας στην «Καθημερινή», ο κ. Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας.