Το 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας τιμήθηκε με την Πράσινη Σημαία από το Διεθνές Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων. H Πράσινη Σημαία είναι το οικολογικό ανάλογο της Γαλάζιας Σημαίας που απονέμεται ως ένα σύμβολο ποιότητας σε οργανωμένες ακτές και μαρίνες.
Η Πράσινη Σημαία αποτελεί το αποτέλεσμα ενός μακροχρόνιου και πολυδιάστατου προγράμματος δράσης του 5ου Γυμνασίου, το οποίο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών θεμάτων και αναδεικνύει τις προσπάθειές του σχολείου για την προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και την υιοθέτηση οικολογικών πρακτικών στον χώρο και μεταξύ των μαθητών.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται κατά καιρούς όπως: η δημιουργία του Οικοκώδικα από την περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου, δενδροφυτεύσεις, δημιουργία σαπουνιού από τοπικό ελαιόλαδο, κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά (ευχετήριες κάρτες κτλ), συμμετοχή σε περιβαλλοντικά έργα και σε έργα etwinning για την κλιματική αλλαγή, η συμμετοχή στο erasmus έργο “ECO: Ecological and Environmental Education in European Context”, η δημιουργία ντοκιμαντέρ για την κλιματική αλλαγή, συνεντεύξεις με τον Δήμαρχο της πόλης και εκπρόσωπο της Green Peace, η συμμετοχή στο Goals Project, η κατάκτηση του πρώτου Ευρωπαϊκού Βραβείου στον διαγωνισμό “Film4Energy Challenge” με θέμα την εξοικονόμηση ενέργειας στην καθημερινή ζωή και των πρώτων βραβείων σε εθνικό επίπεδο, δυο φορές, στον διαγωνισμό “Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον”, οι προτάσεις των μαθητών στο Δημοτικό Συμβούλιο για εναλλακτικές μορφές και πηγές
ενέργειας, οι καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που οργανώνονται κατά περιόδου, όπως η “Ημέρα Ενέργειας”, αντικατοπτρίζουν την συνεχή προσπάθεια της σχολικής κοινότητας για την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης μεταξύ των μαθητών της.
Μια ομάδα αξιόλογων και αφοσιωμένων εκπαιδευτικών καθοδηγεί, εμπνέει και προκαλεί την δημιουργικότητα, την έμπνευση και την αποτελεσματικότητα των εξαίρετων μαθητών του σχολείου που επιτυγχάνουν σημαντικές κατακτήσεις που αποτελούν πλέον σημαντικά ορόσημα στη διαδρομή του σχολείου στο χρόνο και στην κοινωνία.