Αρχική Eπικαιρότητα Δ. Παπαστεργίου: Καλωσορίζουμε το 2025 με 2025 ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου...

Δ. Παπαστεργίου: Καλωσορίζουμε το 2025 με 2025 ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο gov.gr

«Στον πέμπτο χρόνο λειτουργίας του, μπαίνει από αύριο το gov.gr, η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης, το κέντρο ψηφιακής εξυπηρέτησης που συγκεντρώνει όλες τις λύσεις και όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με το Δημόσιο και όχι μόνο! Τυχαίνει μάλιστα ο αριθμός των παρεχόμενων υπηρεσιών, να συμπέσει με τη χρονιά που ξεκινάει σε λίγες ώρες, κατά τη διάρκεια της οποίας το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα έχει και πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας και τον πολυδιάστατο εκσυγχρονισμό του κράτους», όπως δηλώνει ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Δημήτρης Παπαστεργίου.

«Καλωσορίζουμε το 2025 με 2025 ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου να φιλοξενούνται στο gov.gr! Έτυχε ο αριθμός να συμπέσει με τη χρονιά, αλλά αυτό που πέτυχε το gov.gr είναι να εδραιώσει στους πολίτες την πεποίθηση ότι το κράτος μπορεί να πρωτοπορήσει, να δείξει ότι τους σέβεται και ότι κινείται σταθερά στην κατεύθυνση των μεταρρυθμίσεων, τόσο των μεγάλων όσο και των μικρών που όμως βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινότητα. Αυτό, άλλωστε, είναι και το ζητούμενο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τη δεύτερη τετραετία, στο τέλος της οποίας φιλοδοξούμε να έχουμε ψηφιοποιήσει το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχει το κράτος. Βεβαίως ο ρυθμός των ψηφιοποιήσεων μας απασχολεί, και βλέπετε ότι ψηφιοποιούμε καθημερινά 1 με 1,5 υπηρεσίες. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι πολίτες εκτιμούν και αναγνωρίζουν την τεράστια αλλαγή στην ποιότητα ζωής που φέρνουν οι ψηφιακές υπηρεσίες. Σε πρόσφατη έρευνα, το gov.gr ήταν δεύτερο στην Ελλάδα από το σύνολο των εταιρειών και φορέων που περιλαμβάνονται σε αυτήν και είναι πρώτο σε σχέση με όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου ως προς την ικανοποίηση από την εμπειρία των πολιτών. Αυτό μας γεμίζει χαρά αλλά και ευθύνη, για να συνεχίσουμε με ακόμη πιο ποιοτικές ψηφιακές υπηρεσίες», τόνισε.

Το gov.gr ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2020 ενσωματώνοντας 501 ψηφιακές υπηρεσίες. Σχεδόν πέντε χρόνια μετά, η εκθετική αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών αποτυπώνει το μέγεθος της διευκόλυνσης στην καθημερινότητα επιχειρήσεων και πολιτών, δεδομένου ότι πλέον φιλοξενεί όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες των υπουργείων, φορέων, οργανισμών κ.α, που παρέχονται ήδη μέσω διαδικτύου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 8.597.642 διαφορετικοί πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει το gov.gr, εκδίδοντας ένα τουλάχιστον έγγραφο ή υποβάλλοντας μια ηλεκτρονική δήλωση, ενώ 321.030.281 έγγραφα ή δηλώσεις έχουν εκδοθεί/υποβληθεί ηλεκτρονικά.

Συνολικά, 27.353.249 υπεύθυνες δηλώσεις, 6.757.670 εξουσιοδοτήσεις και έχουν περισσότερα από 11.8 εκατ. πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης έχουν επίσης εκδοθεί.

Επίσης, μέσα στο 2024 δημιουργήθηκαν 351 νέες υπηρεσίες στο gov.gr, σχεδόν μία την ημέρα! Στην πύλη υπάρχουν συγκεντρωμένα 22 υπουργεία, 99 φορείς και οργανισμοί, 15 ανεξάρτητες αρχές και 13 περιφέρειες.

Να θυμίσουμε ότι σε πρόσφατη μέτρηση των επιπέδων του Customer Experience (CX) στην Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Braincandy, το gov.gr αναδείχθηκε η δημόσια υπηρεσία με την καλύτερη επίδοση, διατηρώντας τα πρωτεία σε σχέση με όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό και τη δυναμική είσοδο της Aegean στο top 5 των εταιριών με το καλύτερο CX, το gov.gr, διατήρησε και το 2024 τη 2η καλύτερη επίδοση ανάμεσα σε 74 εταιρείες, επιδεικνύοντας πλέον και συνέπεια στη διατήρηση των υψηλών στάνταρ στην εξυπηρέτηση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ