Αποκαλυπτική για τη νοοτροπία που επικρατεί στην ανώτερη διοίκηση της πολιτείας, είναι η δήλωση της Υφυπουργού Τουρισμού και Περιβάλλοντος της Κυβέρνησης Ράμα, Ορνέλα Τσούτσι.
Στην προκλητική και κυρίως προκατειλημμένη ερώτηση του δημοσιογράφου στα πλαίσια συνέντευξης της, πριν λίγες ημέρες στον τηλεοπτικό σταθμό «ΟRA tv», για το τι θα πρέπει να κάνει ο επισκέπτης στο νότο της Αλβανίας (εννοεί την Βόρειο Ήπειρο δηλαδή τις περιοχές Αργυροκάστρου, Αγ. Σαράντα, Χιμάρας όπου ιστορικά και σε σημαντικούς αριθμούς ζει η Εθνική Ελληνική Μειονότητα), όταν στα μαγαζιά τους απευθύνονται στην Ελληνική για την παραγγελία, η κα. Υφυπουργός το πήγε ακόμη πιο πέρα.
Να μποϊκοτάρουν τις υπηρεσίες που δεν τους προσφέρονται στην αλβανική γλώσσα!
Η κυρία Τσούτσι κατάγεται από το Αργυρόκαστρο οπότε δεν είναι δυνατόν να μην γνωρίζει την ύπαρξη της Ελληνικής Μειονότητας στην περιοχή, αλλά και τη γλωσσική συνύπαρξη, η οποία με εξαίρεση ορισμένων επιθέσεων σαν τη δική της, είναι αρμονική.
Η δήλωση της Υφυπουργού προκάλεσε την άμεση αντίδραση της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, που με ανακοίνωση υπενθυμίζει στην κα Τσούτσι «πόσο ευεργετική για αυτή τη ίδια, την περιοχή, και το σύνολο της Αλβανίας, υπήρξε η Ελληνική γλώσσα και κυρίως η παρεχόμενη σ’ αυτή παιδεία σε περιόδους που κάτω απ’ τους Οθωμανούς τον τόπο σκίαζε βαθύ σκοτάδι αμάθειας».
Η ανακοίνωση της ΟΜΟΝΟΙΑΣ:
Τον γλωσσικό ρατσισμό και εν προκειμένω τον ανθελληνισμό της κας. Υφυπουργό τον καταδικάζουμε απερίφραστα. Της υπενθυμίζουμε ότι το δικαίωμα της χρήσης της μητρικής Ελληνικής το έχουμε κατοχυρωμένο με αγώνες στο διάβα της ιστορίας και επί το πλείστον διασφαλισμένο απ’ τις συμβάσεις και τις πρακτικές της Ευρώπης στην οποία προσδοκά η Αλβανία να ενταχθεί. Tην καλούμε να αναλογιστεί πόσο ευεργετική για αυτή τη ίδια, την περιοχή, και το σύνολο της Αλβανίας, υπήρξε η Ελληνική γλώσσα και κυρίως η παρεχόμενη σ’ αυτή παιδεία σε περιόδους που κάτω απ’ τους Οθωμανούς τον τόπο σκίαζε βαθύ σκοτάδι αμάθειας!
Λογικές τέτοιες όπως μας τις αποκάλυψε η αξιωματούχος της διοίκησης του κράτους δεν διευκολύνουν ούτε την ένταξη, ούτε τη χειραφέτηση της κοινωνίας και κατά συνέπεια την οικονομική πρόοδο και την ευημερία της κοινωνίας.