Η σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train παραδέχτηκε επισήμως με ανακοίνωσή της ότι η τραγωδία προκλήθηκε λόγω μετωπικής σύγκρουσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας Inter City με εμπορικό τρένο της ίδιας εταιρείας που κινούνταν στην ίδια γραμμή, αλλά με αντίθετη κατεύθυνση…
Στο ερώτημα πώς έγινε αυτό το καταστροφικό λάθος που προκάλεσε εκατόμβη νεκρών και τραυματιών από τους συνολικά 350 ανθρώπους που επέβαιναν στα δύο τρένα, η σιδηροδρομική εταιρεία Hellenic Train δεν έχει απαντήσει ακόμη. Φως στα δεδομένα που εκτυλίχθηκαν λίγο πριν την σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων πριν από τις σήραγγες στην Κοιλάδα των Τεμπών δίνουν οι μαρτυρίες επιβατών που ταξίδευαν προς Θεσσαλονίκη με την αμαξοστοιχία Inter City 62.
«Εμείς ήμασταν στο 2ο βαγόνι με το παιδί, νούμερο 2, δηλαδή τρίτο τέταρτο από την αρχή» ανέφερε ελαφρά τραυματισμένος επιβάτης της μοιραίας αμαξοστοιχίας λίγο αφού αποβιβάστηκε από λεωφορείο που τον απομάκρυνε από το σημείο της τραγωδίας.
Μαρτυρία: «Υπάρχει σύγχυση στις γραμμές…»
«Ηταν πολύ… μετωπική μάλλον» συνεχίζει ο ελαφρά τραυματισμένος επιβάτης και αποκαλύπτει: «Σε μια στιγμή ακούγαμε, μου λέει, καθυστέρηση 20 λεπτά, μισή ώρα, μετά μας λέει ο οδηγός καθυστέρηση μία ώρα και εκεί είναι που λέει υπάρχει σύγχυση στις γραμμές!».
«Ακούμε δύο κοπέλες, τώρα δεν ξέρω τον χαρακτηρισμό στα τρένα πώς λέγονται οι βοηθοί να λένε μα πού είναι αυτός ο προϊστάμενος, είναι πίσω, τι μαλ…ες είναι αυτές! Στο ένα λεπτό μπαμ!» είναι η συγκλονιστική μαρτυρία του επιβάτη.
Δείτε την συγκλονιστική μαρτυρία:
«Έβγαλα όσους περισσότερους μπορούσα»
Συγκλονιστική είναι και η μαρτυρία επιβάτη που βρισκόταν στο 6ο βαγόνι της αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε και ο οποίος προσπάθησε να βγάλει από το τρένο όσους περισσότερους μπρουσε.
«Βρισκόμουν στο βαγόνι 6. Το νιώσαμε σαν σεισμό. Στο βαγόνι μου χτύπησε μόνο μια γυναίκα. Προσπάθησα να βγάλω όσους περισσότερους μπορούσα, ήταν ένα κοριτσάκι 6 μηνών που ευτυχώς έμαθα ότι βγήκε ζωντανό, έβγαλα όσους περισσότερους μπορούσα. Με έχει πιάσει ταραχή. Συγκρούστηκε το βαγόνι 2 που είναι η καφετέρια. Δεν μπόρεσα να περάσω πιο μπροστά γιατί τα συντρίμμια φλέγονταν».
«Πέρασαν 15 λεπτά από τη σύγκρουση και δεν υπήρχε κανένας εκεί από αστυνομία και πυροσβεστική»
«Όλοι ήταν ανέμελοι, μερικοί να κοιμούνται. Ξαφνικά έγινε ένα μπαμ, πέφτει καμία βαλίτσα και μετά το τράνταγμα γινόταν όλο και χειρότερο. Στα 5 δευτερόλεπτα καταλαβαίνεις ότι έγινε κάτι πολύ-πολύ κακό. Το βαγόνι μας δεν χτυπήθηκε άσχημα, σπάσανε πολλά τζάμια. Είχε λάδια στο πάτωμα. Έπεφταν άτομα. Κάποια βαγόνια πήραν φωτιά. Δεν υπήρχε πρόσβαση για να φτάσουμε στα πρώτα βαγόνια. Πέρασαν 15 λεπτά από τη σύγκρουση και δεν υπήρχε κανένας εκεί από αστυνομία και πυροσβεστική. Ήμασταν εγώ, μια κοπέλα, μερικοί επιβάτες που ήρθαν να βοηθήσουν και τραυματίες. Στα βαγόνια ήταν εγκλωβισμένοι. Δεν ξέρω τι έγινε στα βαγόνια, μετά από 1,5 και 2 ώρες που ήρθε η πυροσβεστική και τα έσβησε όλα. Ήμασταν εκεί μόνο 5 άνθρωποι για να βοηθήσουμε», ανέφερε στη μαρτυρία του ένας από τους επιβάτες που βοήθησαν.
«Πέσαμε κάτω, είχε πιάσει φωτιά δίπλα μας»
«Πετάχτηκα εγώ πάνω του, μετά πέσαμε κάτω, ήταν μαζί μας μία γυναίκα με το παιδί της, κατεβήκαμε κάτω, είχε πιάσει φωτιά δίπλα μας, είδε το παιδί μία τρύπα, οπότε καταφέραμε να βγούμε όλοι από εκεί που ήμασταν, εμείς ήμασταν σε καμπίνα, αλλά μπροστά δεν ξέρουμε τι γίνεται» είπε άλλος επιβάτης της αμαξοστοιχίας Inter City 62 που τραυματίστηκε στο κεφάλι.
Στο ερώτημα πώς ακριβώς έγινε ένα τόσο τρομακτικό λάθος και δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται στην ίδια γραμμή με μεγάλη ταχύτητα και αντίθετη κατεύθυνση που σήμαινε ότι η σύγκρουση θα συνέβαινε νομοτελειακά, η απάντηση θα πρέπει να δοθεί από τους υπεύθυνους λειτουργίας της Hellenic Train. Ηταν η καθυστέρηση μίας ώρας του ενός τρένου που οδήγησε στην μετωπική με το άλλο τρένο; Γιατί δεν λειτούργησαν οι δικλείδες ασφαλείας; Ποιος ελέγχει την πορεία των αμαξοστοιχιών στο δίκτυο και γιατί υπήρξε ασυνεννοησία μεταξύ των μηχανοδηγών και των υπευθύνων στους σταθμούς ελέγχους της κίνησης των τρένων;
Ισως η έλλειψη φωτοσήμανσης, στην οποία ανωνύμως κάποια στελέχη της Hellenic Train επιχειρούν να αποδώσουν την μετωπική σύγκρουση δεν είναι ο μοναδικός και μάλλον δεν είναι ο κρίσιμος παράγοντας που οδήγησε στην μοιραία μετωπική σύγκρουση με τουλάχιστον 29 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες από τους 350 επιβάτες στα δύο τρένα.