Αρχική Eπικαιρότητα Μακριά ακόμα ο στόχος επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου

Μακριά ακόμα ο στόχος επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου

Δυναμική ήταν η εκκίνηση του 2023 για τον ελληνικό τουρισμό με τις αεροπορικές αφίξεις και τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία να προσεγγίζουν τα στοιχεία του 2019, ενδεχομένως οδηγώντας σε άλλη μια χρονιά-ρεκόρ. Ωστόσο, συγκεκριμένα η χειμερινή επίδοση των ελληνικών ξενοδοχείων καταδεικνύει πως η χώρα βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά από τον στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Όπως προκύπτει από σχετική έκθεση της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, το μερίδιο της Ελλάδας στη μεσογειακή αγορά σε ό,τι αφορά τη χειμερινή περίοδο ανέρχεται στο 3,1% των διανυκτερεύσεων. Πρόκειται για πολύ μεγάλη απόκλιση από το μερίδιο που κατέχει την υπόλοιπη περίοδο του έτους: 14,8% την άνοιξη, 24,8% το καλοκαίρι, 18,5% το φθινόπωρο, σύμφωνα με τα στοιχεία της σεζόν 2022-2023. Μάλιστα, το μερίδιο της Ελλάδας τον χειμώνα στη σεζόν του 2019 ήταν μόλις οριακά χαμηλότερο, στο 3%. Βάσει της ανάλυσης της ΕΤΕ, αυτό αντικατοπτρίζει την εξαιρετικά έντονη εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού.

Μακριά ακόμα ο στόχος επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου-1

Παράλληλα, όμως, η χειμερινή επίδοση των ελληνικών ξενοδοχείων υπολείπεται και σε σχέση με τους βασικούς ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο. Ειδικότερα, σε βάθος δωδεκαμήνου, η Ελλάδα παραμένει ο μεσογειακός προορισμός με τη χαμηλότερη συνεισφορά της χειμερινής περιόδου στις ετήσιες διανυκτερεύσεις αλλοδαπών τουριστών, εμφανίζοντας σημαντική απόκλιση από τις άλλες χώρες της Μεσογείου. Ειδικότερα, η ελληνική συνεισφορά τον χειμώνα ανέρχεται μόλις στο 1,9%, έναντι 56,3% το καλοκαίρι.

Συγκριτικά, σε χαμηλά επίπεδα -αν και πάλι υψηλότερα από την Ελλάδα- βρίσκεται η Κροατία με συνεισφορά 3,7% τον χειμώνα και 59,6% το καλοκαίρι. Αντιθέτως μεταξύ 14-15% κινούνται τον χειμώνα η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, εμφανίζοντας μάλιστα μικρότερη απόκλιση από τη συνεισφορά τους το καλοκαίρι (μεταξύ 34 και 40% περίπου).

Μακριά ακόμα ο στόχος επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου-2

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η ΕΤΕ, η απόκλιση αυτή καταδεικνύει τα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης που διαθέτει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας σε αυτή την εποχή του χρόνου. Συνολικά, πάντως, τα ελληνικά ξενοδοχεία αναμένουν ότι την επόμενη τριετία θα σημειωθεί ισχυρή ανάπτυξη.

ΠΗΓΗ moneyreview.gr