Επί τρεις ώρες κατέθετε στον Εφέτh Ανακριτή ο ένας από τους δύο σταθμάρχες που ήταν στην βάρδια με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, την 28η Φεβρουαρίου που είχαμε την εθνική σιδηροδρομική τραγωδία.
Ο σταθμάρχης, μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, κατηγορείται ότι έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια του, και υπάρχει ακόμη ένας σταθμάρχης ο οποίος είναι ο πιο νέος που ήταν με μπλοκάκι συμβασιούχος του ΟΣΕ επίσης στην ίδια απογευματινή βάρδια.
Έχουν ασκηθεί διώξεις εναντίον τους σε βαθμό κακουργήματος, τις ίδιες διώξεις που αντιμετωπίζουν ο προφυλακισμένος σταθμάρχης και ο προφυλακισμένος επιθεωρητής του ΟΣΕ, για κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών με αποτέλεσμα τον θάνατο και για τα πλημμελήματα των ανθρωποκτονιών και των σωματικών βλαβών κατά συρροή εξ αμελείας.
Προχωρά σήμερα αυτή η διαδικασία, καθώς έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός των θυμάτων και των τραυματιών της σιδηροδρομικής τραγωδίας, 57 τα θύματα και 181 οι τραυματίες. Έτσι το κατηγορητήριο έχει διορθωθεί ως προς τα στοιχεία αυτά και έχουν συμπεριληφθεί κάποια στοιχεία πιο συγκεκριμένα, με πιο σωστούς τεχνικούς όρους στη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και τηλεδιοίκησης.
Επί τρεις ώρες δεχόταν ο σταθμάρχης ερωτήσεις από τον ανακριτή σε σχέση και με την καθημερινή πρακτική που ακολουθείται στον σιδηρόδρομο, αλλά και με τα συστήματα ασφαλείας, κατηγορούνται και αυτοί οι σταθμάρχες, όπως και οι υπόλοιποι, ότι ενώ γνώριζαν ότι είτε υπολειτουργούσαν κάποια από αυτά τα συστήματα, είτε έφυγαν από τη βάρδια νωρίτερα αφήνοντας μόνο τον προφυλακισμένο σταθμάρχη για τον οποίο κατηγορούνται ότι επίσης γνώριζαν ότι δεν ήταν και τόσο επαρκής. Ο δεύτερος σταθμάρχης στην απολογία του ισχυρίστηκε ότι επιτελούσε έναν πιο βοηθητικό ρόλο και το ωράριο του έληγε στις 10.00. Ακόμα ο πιο παλιός σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι είχε διευθετήσει δεκάδες δρομολόγια και τρένα, είχε βγάλει δηλαδή τον κύριο όγκο δουλειάς και είχε αποχωρήσει παραδίδοντας όλες τις πληροφορίες που προβλέπεται από το οργανόγραμμα.
Μέχρι στιγμής έχουν εξεταστεί 80 μάρτυρες, οι κατηγορούμενοι για την υπόθεση είναι 15, υπάρχουν και πολλά στελέχη του ΟΣΕ που κατηγορούνται για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών διά της παραλείψεως, αλλά και τρία πρόσωπα που κατηγορούνται για την παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για νέα πρόσωπα που θα διωχθούν μέσα στον επόμενο μήνα και αφορούν και πρόσωπα της ΕΡΓΟΣΕ, πιθανότατα της Hellenic train και κάποιους υπαλλήλους του υπουργείου μεταφορών.
ertnews.gr