Το θέμα της ιστορικής, μετρικής, σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, ήρθε ως ερώτηση, στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Πελοποννήσου.
Το θέμα έθεσε ο Μανώλης Μάκαρης, επικεφαλής της παράταξης ” Πρώτα η Πελοπόννησος ”.
” Ποια η στρατηγική της Περιφέρειας, ποιο το χρονοδιάγραμμα και ποιες οι ενέργειες της διοίκησης για να διασωθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο που κινδυνεύει με εγκατάλειψη ; Tί θα γίνει με τα έργα της επέκτασης προς Λουτράκι ;” ρώτησε ο Μανώλης Μάκαρης.
Για το θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου, απάντησε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Ανδρέας Τσουκαλάς, ο οποίος και έβαλε το θέμα της βιωσιμότητας του δικτύου. Ωστόσο, όπως τόνισε, η Περιφέρεια, έχει τη διάθεση να στηρίξει την οποία επαναλειτουργία του δικτύου και να συνδράμει στις όποιες ενέργειες γίνουν.
Εκτός των περιφερειακών συμβούλων που μίλησαν, για το θέμα τοποθετήθηκε και ο Κώστας Μπρούσαλης, απ’ το Δίκτυο για τη Διάσωση του Σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου: ” Είναι απλό το ερώτημά μου. Υπάρχει πολιτική βούληση; Έχει τη βούληση η Περιφερειακή Αρχή να διεκδικήσει την διάσωση και τη λειτουργία του δικτύου ; Θα είναι δίπλα μας στις διεκδικήσεις;”, είπε ο Κώστας Μπρούσαλης, που κάλεσε τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες, να συνδράμουν, ώστε, να αποφευχθεί η δασοποίηση και η εξαφάνιση της ιστορικής γραμμής, αλλά και να αποφευχθεί η φθορά στις λοιπές εγκαταστάσεις.
Ο περιφερειάρχης, Δημήτρης Πτωχός, δήλωσε τα εξής για το θέμα : Για να μπορέσει κάτι να χρηματοδοτηθεί θα πρέπει αυτό να είναι βιώσιμο και αυτό να αποδεικνύεται. Έχουμε συμφωνήσει με τον ΟΣΕ να συντάξει αυτός τη μελέτη βιωσιμότητας. Θα είναι μία μελέτη που θα βασίζεται στον θεματικό χαρακτήρα της εν λόγω υποδομής. Έχουμε, ως Περιφέρεια, υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την Πρεσβεία της Ελβετίας, με τον ΟΣΕ και με το αρμόδιο Υπουργείο. Θα μπορέσουμε να πούμε περισσότερα, αργότερα, όταν και θα γίνουν κάποιες συναντήσεις με τους Ελβετούς. Για να χαθούν κάποια χρήματα, θα πρέπει, πρώτα, αυτά να υπάρχουν. Όταν αυτά δεν υπάρχουν, δεν χάνονται“.