Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Δέδε, των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ Κορινθίας, Μαρίας Θελερίτη και Γιώργου Ψυχογιού, πραγματοποιήθηκε σήμερα το δοκιμαστικό δρομολόγιο από τον Σ.Σ. Κιάτου μέχρι το Σ.Σ. Αιγίου με ενδιάμεσες στάσεις, στους Σ.Σ. Ξυλοκάστρου και Σ.Σ. Ακράτας.
Το δοκιμαστικό δρομολόγιο πραγματοποιείται στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της επιδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο – Ροδοδάφνης. Μετά από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τρένων στο εν λόγω τμήμα, εντάσσεται το συγκεκριμένο δρομολόγιο, το οποίο θα συμβάλει στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της Βόρειας Πελοποννήσου. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σπίρτζης, «Εκτός από τον οδικό αποκλεισμό της Δυτικής Ελλάδος, αίρουμε και το σιδηροδρομικό αποκλεισμό». Και πρόσθεσε: «Σήμερα είναι το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη. Επομένως, θα ενταχθεί στα δρομολόγια του προαστιακού κανονικά και το Αίγιο». Ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι «Μετά το Πάσχα θα υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση του Κιάτο – Ροδοδάφνη, με χρονοδιάγραμμα 1,5 χρόνο, ενώ αμέσως μετά το Πάσχα υπογράφεται και το τμήμα του προαστιακού για τη σύνδεση του Λουτρακίου. Πιστεύω, ότι το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας είναι το πιο σημαντικό και πρέπει να το υλοποιήσουμε. Και το υλοποιούμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Σας καλούμε λοιπόν, πολύ σύντομα, στον επόμενο σταθμό από το Αίγιο, στο επόμενο έργο, που θα είναι η σύνδεση, η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με ηλεκτροκίνηση».
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ακόμη, ότι στον άμεσο σχεδιασμό του Υπουργείου είναι η ανάταξη και συντήρηση του παλιού σιδηροδρομικού Δικτύου σε όλη την Ελλάδα σε αντίθεση με τις πολιτικές δυνάμεις του παρελθόντος, οι οποίες το είχαν αφήσει στο περιθώριο: «Η γραμμή του Ναυπλίου, η παλιά γραμμή της Πελοποννήσου, η γραμμή της Στερεάς Ελλάδας, η γραμμή των Τεμπών και όσες γραμμές ήταν μετρικές, όπως γνωρίζετε, θεσμικά πλέον μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση βρήκαμε απαγόρευση της χρήσης τους. Σε πάρα πολλά σημεία γίνεται ανάταξη και συντήρηση αυτού του παλιού δικτύου και θα μπουν, σε συνεργασία με την Τοπική και την Περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τουριστικά και επιβατικά δρομολόγια».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας, δήλωσε σχετικά: «Νομίζω ότι είναι μία πολύ σημαντική στιγμή για το σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος ξαναέρχεται στην Πελοπόννησο. Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα, το δοκιμαστικό. Αυτό που σε μένα προσωπικά έλεγαν το 2015, ότι ‘‘15 χρόνια το ακούμε και δεν γίνεται’’… Και όμως γίνεται! Και για μένα προσωπικά, νομίζω πολύ περισσότερο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, 150 χρόνια μετά την ίδρυση του, είναι μία πολύ σημαντική στιγμή. Συνεχίζουμε όμως. Έχουμε σε εξέλιξη τις εργολαβίες μέχρι το Ρίο. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα βγαίνει η εργολαβία από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας. Νομίζω ότι ξαναμπήκε ο σιδηρόδρομος στον βασικό πυρήνα της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Δέδες τόνισε από την πλευρά του, ότι η σημερινή μέρα «είναι σημαντική και για την Κορινθία, αλλά και για τη Βορειοδυτική Πελοπόννησο. Όπως ανέφερε και ο Υπουργός είναι στην ολοκλήρωσή της και ξεκινούν τα δρομολόγια σε λίγες ημέρες στο Κόρινθος Αίγιο, στο Κιάτο – Αίγιο. Και ταυτόχρονα, μετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της Σύμβασης για τον προαστιακό του Λουτρακίου, θα έχουμε πολύ σύντομα την εκκίνηση αυτού του πολυαναμενόμενου έργου. Οι θετικές εξελίξεις λοιπόν θα συνεχιστούν και στο επόμενο διάστημα χάριν στις πολιτικές που έχει ανοίξει εδώ και πάρα πολύ καιρό ο Υπουργός και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Το παρών στο σημερινό δοκιμαστικό δρομολόγιο Κιάτου –Αιγίου, έδωσαν και οι διοικήσεις της σιδηροδρομικής οικογένειας: Παραβρέθηκαν ο πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Γιώργος Κακουλάκης και κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Διονέλης, η Πρόεδρος της ΡΑΣ κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΕΣΣΤΥ κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος.
Σημειώνεται ότι το τμήμα Κιάτο – Αίγιο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ ) – ΠΑΤΡΑ / Τμήμα Κιάτο – Πάτρα, που περιλαμβάνει τη νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, με την οποία θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς το κοινό και μεγάλη ασφάλεια κυκλοφορίας.
Το έργο αφορά το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ, που κατασκευάστηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος – Κιάτο, που βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Το νέο έργο περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου (άνω των 200 χλμ/ω).
Μετά τα έργα επιδομής – υποδομής που ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο του 2019, είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Έως το τέλος του τρέχοντος έτος θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης σύγχρονης σηματοδότησης, ενώ στην τελική φάση της δημοπράτησης βρίσκεται το έργο της εγκατάστασης του συστήματος ηλεκτροκίνησης.